Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním souhlasíte s použitím souborů cookie.

Více informací
Základní škola a Mateřská škola Barvířská Liberec

Důležitá sdělení - ředitelské volno

Zájezd do Anglie - ohlasy žáků

Petra Čápová, 8.A:
Když jsme odjížděli autobusem do Londýna, nemohli jsme se dočkat, až tam budem. Cesta byla dlouhá. Ráno jsme nastoupili na trajekt celý rozespalý. Když jsme vyjeli z přístavu, šla jsem se podívat na palubu a chvilku jsem tam i zůstala, byl to totiž krásný pohled. Později už jsme přijížděli k Anglii a všichni už se hrnuli k našemu autobusu. Pak nás už čekala cesta Anglií. Když jsme dojeli do Londýna, tak nás paní průvodkyně provázela po krásách tohoto města. Opravdu to byla nádherná podívaná. Později jsme se vraceli k autobusu, s nímž jsme dojeli na místo určení, kde si nás vyzvedly náhradní rodiny. Při příjezdu do rodiny nás přišla přivítat jejich malá vnučka a s ní 2 kočky. K večeři nám byli připraveny toasty a k snídani kupodivu také. Spalo se tam docela dobře a další den nás zavezly rodiny k autobusu, kde se zase naše školy sešly. Po nástupu jsme se rozjeli do Windsdoru a Oxfordu, kde jsme navštívili slavnou univerzitu, ve které se natáčel i Harry Potter. Po prohlídce univerzity jsme měli možnost shlédnout i části Oxfordu a nakoupit si něco. Večer jsme se vrátili zpět k našim rodinám a to byla poslední noc, kterou jsme trávili v Londýně. Další den jsme naposled jeli po památkách Londýna. Viděli jsme ty nejznámější památky jako je Big Ben, London Eye... . Když jsme dorazili do centra, dali jsme si hodinu určení, kdy se zase sejdeme na daném místě a tak jsme se šli s děvčaty podívat, jaké suvenýry bychom mohli dovést domů. Pak už nás čekala jen cesta domů. Když jsme po dlouhé cestě konečně dorazili domů, hned se všichni ptali, jaké to tam bylo a já nevynechala větu, že bych se tam chtěla vrátit.

Naomi Dobružská, 5.B:
V pátek 11. března jsme odjeli do Anglie přes Německo, Belgii a přes Francii. Ve Francii jsme zastavili v přístavu Calais, abychom najeli na trajekt, pluli jsme cca hodinu a půl. Po příjezdu do Londýna jsme zastavili v Greenwichském parku, kde skoro všichni běhali, venčili psi nebo nějak sportovali. Potom jsme šly na Nultý Poledník a tam byl nádherný výhled na Londýn, kde jsme viděli např.: Tužka, Okurka nebo fotbalový stadion, a na tom nultém poledníku jsme si mohli stoupnout zároveň na západní a východní polokouli Země. Šli jsme do muzea lodí a loděk, do Tower of London a před vstupem do Toweru byl Tower Bridge a poblíž Tower Bridge jsme viděli katedrálu sv. Pavla, a potom jsme šli zpátky do Greenwiche a večer jsme jeli do rodin. Byli jsme ubytováni v anglických rodinách, u kterých jsme dvě noci přespali. Druhý den jsme šli na hrad Windsor (oblíbený hrad britské královny) a o kousek dál byl dům panenek, kam jsme se šli také podívat. A poslední den jsme šli na Ruské Kolo a podívali jsme se na Big Ben a před Buckinghamský palác. Ruskému Kolu se taky říká Londýnské Oko a je to nádherná a veliká atrakce, která je zároveň i ozdobou Londýna.

Andrea Plodková, 8.A:
Londýn může někomu připadat jako Praha nebo jiné naše město, ale mně připadá jiný a lepší. Kromě toho, že se tam jezdí po levé straně, mluví se anglicky a platí librami, je tam taky spousta známých památek, krásných a velkých parků a navíc je skoro všude čisto, na ulicích nejsou odpadky a zdi nejsou posprejované, studenti se ani nebojí nechat kolo bez řetězu. A navíc mají spoustu oslav a svátků, např. svatbu prince Williama a Kate. Osobně bych klidně žila v Londýně, i proto, že tam skoro každá rodina má dům, i když malý, a psa na zahradě. V Londýně se mi moc líbilo.

Štěpánka Masicová, 6.A:
11.3.2011 byl začátek cesty do Velké Británie do Londýna, cesta byla sice dlouhá, ale dala se vydržet. Jeli jsme i trajektem, kterým cesta trvala asi 1h. a půl (byla to taková větší loď). Když jsme přijeli do Londýna, tak jsme se šli kouknout tak různě po městě. Hned první den jsme jeli metrem, viděli jsme i zvedací most. Navečer jsme jeli zpátky k autobusu a tam si nás rozdělovali do rodin, někdo měl mladý pár a někdo starší, někdo měl u rodiny kočky, psy nebo jiná zvířata a někdo tam třeba i neměl žádné zvíře. My jsme třeba měli starší paní a staršího pána, měli tam dvě kočky, dokonce tam i na jeden den měli svou vnučku Ellu. Další dva dny, co jsme tam byli, jsme viděli Londýnské oko, Big Ben, hrad kde se natáčela část Herryho Pottera, Tower Bridge atd… Poslední den, když už jsme odjížděli zpátky do Liberce, řidiči nám podávali párky, akorát jsme si je museli koupit.. Nevím, jak ostatním, ale mně se to tam líbilo.. : ))

Pavel Moc, 5.B:
Cesta autobusem byla strašně dlouhá, chvílemi jsem koukal a chvílemi spal . První, co mě překvapilo, bylo to, že se jezdí po levé straně. Prochodili jsme hodně památek. (Londýnské oko, nultý poledník, hrad Tower of London, Buckinghamský palác, Oxford, Big Ben). Ubytován jsem byl u starších manželů, strava byla moc dobrá. V rodině jsem byl s paní učitelkou Danielou Markovou a Irenou Pardekovou.
Byl to velice krásný výlet a doufám, že příště pojedu znovu.

Adéla Mrhalová, 8.A:
Výlet do Londýna se mi moc líbil. Viděli jsme hodně zajímavých věcí. Ale nejvíc se mi líbilo London Eye a 4D kino, co k tomu bylo a ještě nakupování. Na některých náměstí tam byly živé sochy a jeden z nich na mě vybafnul, hodně jsem se lekla.Do Londýna jsme jeli se školou z České Lípy. Byli tam skvělí lidi. Asi nejvíc jsme se tam od nich bavili s Pepou a Mírou a ke konci i s Pavlem. Pavel nám připomínal Justina Biebra a tak se asi každé z nás líbil. Do a z Londýna jsme jeli trajektem. Cesta trajektem se mi líbila, akorát když trajekt zatáčel nebo něco, tak se mi chvílemi motala hlava. V rodině, v které jsem byla, se mi líbilo. Byli na nás hodní a vařili nám dobře. U rodin mě nejvíce překvapily vchodové dveře, že neměly kliku jako u nás a pak pumpovací záchod. Celkem mi ale vadilo, že neměli zásuvky jako u nás, takže jsme si nemohli nabít mobily. Kdyby se ještě konala nějaká podobná akce, ráda bych jela. :)

Veronika Pavlíková, 5.B:
Navštívili jsem Anglii a její hlavní město Londýn. Cesta tam i zpátky byla hrozná, když jsme jeli zpátky, tak jsme najednou prudce zastavili a jeden kluk přeletěl půlku autobusu. První den jsme navštívili Greenwich, bylo to úžasné, hlavně to jak jsou tam parky udržované, ne jako u nás. Potom jsme byli na Tower of London. Jenom kdo chtěl, já jsem chtěla, byly tam uloženy korunovační klenoty, taky tam byl průplav zrádců, kde připlouvaly lodě se zrádci. Na konci dne jsme se ubytovali u rodiny. Druhý den jsme jeli do Oxfordu, tam jsme si to moc užili, byli jsme i na universitě, kde se natáčel Harry Potter. Pak jsme měli volno na nákupy. Třetí den jsme odjížděli, ale před tím jsme byli na London Eye vysokém 132m ruském kole. Taky tam byla projekce 4D, bylo to úžasný!! Pak jsme si prohlídli Londýn, byli jsme v parku, kde byli ochočené veverky. Pak jsme se chystali k odjezdu, ale ještě před tím jsme měli párečky. Mňam. Jela bych tam klidně ještě stokrát.
Anežka Štěpánová, 8.A:
Dne 11.3. začal náš výlet do Anglie. Rozloučili jsme se s rodiči a nasedli jsme do autobusu, ale museli jsme ještě zajet do České Lípy. Oni nasedli a tam jsme vyrazili. Ze začátku jsme si moc s nimi nepovídali, ale pak už jsme se rozpovídali. Den v autobuse byl docela normální a pak okolo 5. hodiny ráno nás paní instruktorka vzbudila, že je čas vstávat a jít na trajekt. Na trajektu to bylo super... nikomu naštěstí nebylo špatně, ale mně se trochu motala hlava, když se loď otáčela. Po 2 hodinách jsme přijeli do Anglie... a zase jsme nasedli do autobusu. První den jsme navštívili nultý poledník... a chodili různě po památkách... např. do lodního muzea a tak... prošli jsme toho hodně a tak jsme všichni byli unavení, proto když nás přivezli do rodiny najedli jsme se, umyli a šli spát. V rodině jsem bydlela s dalšími 3 holkami... měli jsme tátu Itala šéfkuchaře, jmenoval se Peter a mámu Christinu. Chovali se k nám velmi hezky. Druhý den jsme jeli se podívat na Tower of London, ale jenom kdo chtěl a pak po prohlídce hradu jsme šli na Tower Bridge a měli rozchod. Třetí den jsme vstávali už ve 5:45, nasnídali se a jeli TAXÍKEM. Sedli jsme do autobusu a jeli do Oxfordu podívat se na univerzitu, kde se natáčel Harry Potter... z Oxfordu jsme se zase vrátili do Londýna, kde jsme navštívili dům kde bydlí královna a London Eye a v ceně jsme měli i 4D. Což se mi nejvíce líbilo. V Anglii to bylo prostě super!!! Kdyby byl ještě nějaký podobný zájezd, klidně bych jela znova..

Anička Meierová, 5.B:
Od 11. do 15. března jsem navštívila Velkou Británii. Z naší třídy 5.B nás jelo 5 dětí. S rodiči jsme se rozloučili v pátek 11.3. v Liberci a zamířili jsme přes Německo a Belgii do Francie, kde jsme se v Calais nalodili na trajekt a zamířili směrem k Anglii. Musím říct, že jsem byla z trajektu nadšená, protože jsem ještě nikdy na tak velké lodi neplula. V sobotu ránu po příjezdu do Doveru nám to všechno začalo. Jako první byl na řadě Londýn, kde jsme navštívili Greenwich (předměstí Londýna), které je známé hlavně díky nultému poledníku. Pak jsme jeli do námořního muzea (Maritime museum), kde se líbilo hlavně klukům. Nám holkám se více líbilo v bývalém královském sídle (Tower of London), kde jsou vystavené korunovační klenoty a historické zbraně. Dále jsme jeli k nejmodernější budově v Londýně k Gherkinu (v překladu je to okurka nakladačka), která byla postavena v roce 2004. Blíží se večer a my (já trochu s obavami) čekáme na ubytování v hostitelské rodině. Ale musím říct, že jsem byla strašně překvapená, protože paní Georgiou byla moc hodná a měla trpělivost s naší angličtinou. Na oplátku jsem jí přivezla knížku o Liberci v angličtině. Tak ještě napsat sms domů, že jsme v pořádku a že se nám tu líbí a je nejvyšší čas jít do hajan, protože zítra nás čeká náročný den.
A je tu neděle a nás čeká sídlo královské rodiny Windsor Castle a univerzitní město Oxford.  Dopoledne jsme navštívili sídlo královské rodiny, které používá, když zrovna není v Londýně. Můj dědeček pracoval v Anglii 4 roky a tak, když jsem odjížděla, říkal, ať pozdravuju královnu. Ale bohužel zrovna nebyla doma. Při prohlídce Windsoru jsme viděli dole v údolí budovu nejslavnější soukromé školy v Británii, Etonu, kde studoval princ William i Harry, ale kterou jsme bohužel nenavštívili. Odpoledne jsme jeli do Oxfordu, který je překrásný a navštívili jsme New College, kde se nátačel i Harry Potter. Zajímavé je, že budovy mi přišly menší než ve filmu. Tatínek říkal, ať si Oxford pořádně prohlédnu, abych věděla, kde budu studovat. Tak to by byl krásný sen.  Den se chýlí ke konci a my se vracíme do hostitelských rodin na večeři. Anglická kuchyně mne nezaujala, přijde mi jednotvárná.
V pondělí dopoledne nás průvodkyně provedla centrem Londýna, kde jsme viděli Big Ben (hodinovou věž) a svezli jsme se na ruském kole London Eye, odkud jsem z ptačí perspektivy viděla všechny zajímavosti Londýna. Cestou k Buckinghamskému paláci jsme se zastavili v parku, kde jsme poobědvali typické anglické sendviče (celozrnné pečivo namazané máslem se šunkou). Od Buckinghamského paláce jsme se vydali na nákupy. Cestou na projížďku lodí jsme viděli katedrálu sv. Pavla, a pak už jsme se nalodili a užili jsme si projížďku lodí po Temži v typickém anglickém zamračeném počasí. Zpátky k autobusu jsme se vraceli přes Greenwich park a nadobro jsme se rozloučili s Londýnem.  Autobusem jsme pak dojeli k trajektu a hurá do Francie a přes Belgii a Německo domů do Čech. V úterý odpoledne už nás nedočkavě čekali rodiče a i já jsem se na ně moc těšila.  V Anglii se mi moc líbilo a ráda bych se tam ještě vrátila, protože jsem nestihla navštívit všechny zajímavosti této země.