Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním souhlasíte s použitím souborů cookie.

Více informací
Základní škola a Mateřská škola Barvířská Liberec

Důležitá sdělení - Velikonoční prázdniny a informace k ZÁPISU do 1. ročníku 18.4.2024

Bramborový den

BRAMBOROVÝ DEN
24. 10. v pátek byl v naší škole bramborový den. Byli jsme rozděleni na dvě skupiny. První skupina šla dělat bramborák. Vařili jsme u pana školníka. Nejdříve jsme oloupali brambory, pak jsme je nastrouhali do mísy, přidali dvě vajíčka a trochu mouky. Pak jsme si udělali placičky a smažili je na pánvičce. Druhá skupina byla ve 4.A a dělala bramborová tiskátka. Bramboru jsme nejdřív rozkrojili a pak se na jednu půlku brambory vyřezal jakýkoliv tvar a na závěr se půlka namočila do barvy a tisklo se na velký papír. Následoval bramborový kvíz . Zúčastnili se děti 1.A, pak dívky z 2.A, kluci ze 4.A a jedna holka a nakonec jenom chlapci ze 4.A. Třetí hodinu byly bramborové korále, a ty se dělaly tak: Dostali jsme brambory, které se nakrájely na různé tvary a na jehlu a nit jsme je navlékali. Poslední hodinu byla bramborová kuchařka a tam jsme kuchařku vyrobili. Moc se nám to líbilo.
Jára Vlček – 4.A

24. 10. v pátek se pro 1.- 4. ročník na naší škole konal bramborový den. Ve  4. A byla tiskátka. Nejdříve se brambora rozpůlila a pak se vykrájely tvary, namočily se do barvy na stole a tiskl se obraz. Ve 3. A se vyráběly korále z brambor a těstovin. Brambory se nakrájely a pak se navlékaly různé korále. V tělocvičně bylo cvičení s brambůrkami, běhalo se s nimi a cvičilo. V 1.A se pracovalo s bramborovým škrobem. Škrob jsme dali do lahve a také vodu, protřepali, aby z toho byla kašička. Pak se to rozetřelo na papír a pokreslilo barvami.  K panu školníkovi jsme šli dělat bramborové placky. Nejdříve jsme oloupaly brambory a nastrouhali je do mísy. Do těsta jsme přidali jedno vajíčko a zhruba 3kg mouky. Všechno jsme zamíchali a udělali si placky. U interaktivní tabule byly bramborové kvízy, hádali jsem odkud jsou brambory, jestli z Ameriky, Francie nebo je přinesl pan ředitel. Pan ředitel tam pak přišel a fotil nás. S paní vychovatelkou jsme dělali bramborový sešit a k tomu záložku. Papíry jsme secvakli, vybarvili, udělali dvě kolečka a přilepili to s provázky. Naposled jsme vyráběli něco z brambor. Já, Tomáš Vodvárka jsem vyrobil jezdce na koni. Moc se mi to líbilo, jůůůůů.
Tomáš Vodvárka – 4.A